دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

هشـــدار : اتلاف وقت و عمر شما در این وبلاگ برعهده خودتان است و نویسنده هیچ مسئولیتی ندارد :)

دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

هشـــدار : اتلاف وقت و عمر شما در این وبلاگ برعهده خودتان است و نویسنده هیچ مسئولیتی ندارد :)

دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

در اینجا شما مواجه می‌شوید با دست‌نوشته‌های یک طلبه، که قدرت تلف کردن وقت شما را دارد ...

پس مواظب باشید که عمر عزیز و با ارزش خود را کجا مصرف می‌کنید !



آخرین نظرات

سلام.


تا حالا از کانادا یا پرتغال  براتون مهمون اومده ؟


یه مهمون از این کشور خارجکی‌ها برام اومده بود وقت نماز ظهر شد و اذون گفتن با از حوض شروع کردم یه وضو بگیرم، مهمونم متوجه شد و گفت ای ول داداش اهل باشگاه و ورزش هم هستی که ؟؟؟ من با تعجب پرسیدم چی؟!!!


گف مگه آماده نمیشی برای ورزش نماز ؟


من دهنم باز مونده بود !!!!!


که ادامه داد، اتفاقا من خودم هم اهلش‌ هستم اول یه باشگاه بود تو محلمون می‌رفتم، حالا هم مدرک استادی‌ش را دارم خودم باشگاه نماز زدم...


(اگه شما بودین چی بهش می‌گفتین ؟)


من گفتم ببین عزیزم؛ خودت را مسخری می‌کنی یا منو ؟؟؟ اگه منو مسخره‌ می‌کنی بگم بچها بیان ؟؟؟


خلاصه براش توضیح دادم که ما پیرو دین اسلام هستیم و معتقدیم که برای لقاء و رسیدن به خدا باید عبد بود و عبودیت وظیفه ما است. و راه رسیدن به این، نماز است؛ یعنی نماز یک عمل عبادی در دین ما هست.

....................................


یوگا هم دقیقا به همین شکل است، یعنی در هندوئیسم (که نمی‌دونم بهش بگم دین،‌شبه دین یا...) مقصد و هدفی دارند تحت عنوان سامادهی، که طریق رسیدن به این مقام یوگا است. و به عارفان و کسانی که این طریقت را طی می‌کنند و به دنبال رسیدن به این مقام هستند یوگی می‌گویند.


..................................

پی‌نوشت :

۱. حتما متوجه شدید که داستان مهمان خارجکی، تخیلی بود برای اینکه شما بتوانید فضای بحث را درک کنید. وگرنه من چه به مهمان خارجی ؟؟ 


۲. خیلی مچکر از دوستانی که در پست قبلی در مورد یوگا ابراز نظر کردند و حقیر را کمک کردند.


۳. (مهم) (برای اونایی که می‌گن ورزشه)

    حالا نمی‌دونم دقیقا فدراسیون ملی ورزش ایران، چه جوری یوگا را به عنوان ورزش ثبت کرده است؟؟؟

            بابا ورزش‌های مکتبی را نمی‌شه بدون نظر کارشناسش تایید کرد.

نظرات  (۷)

باشگاه نماز:)))
جدا از تخیلی بودن قسمت اول، همچین چیزی، یعنی باشگاه نماز وجود داره؟
پاسخ:
سلام 
تا اونجایی که من خبر دارم نه ... 

ولی این باشگاه‌های یوگا دقیقا برای هندوئیسم ها همین قدر تعجب بر انگیز هست که باشگاه نماز برا ما عجیبه ... فقط می خواستم نزدیک به ذهن بشه
سلام
مله آخرتون ینی چی؟
مثل کونگ فو و کاراته و اینا...
پاسخ:
سلام. 
کاراته را فک نکنم و کنگفو هم راستش را بخوایید نمی‌دونم ... چون باهاش آشنایی ندارم...ولی منظورم از ورزش‌های مکتبی ورزش‌هایی است که تنها حرکات نیست بلکه اعتقادات و تفکراتی در آن هست که از اصل حرکت ها مهم تر است ... شاید کنگفو هم باشد....
ورزش‌های رزمی چینی را به عنوان نمونه دقت کنید خیلی از آن‌ها در مدرسه‌ای آموزش داده می شود که مدتی به دور از مردم و تحت یک کاهن و استاد تعلیم می بیند... منظورم این گونه ورزش ها است . ورزش های مکتبی
سلام
خب پس کونگ فوی شائولین حتما هست. چون اساتیدش در معبد شائولین در چین آموزش میبینن. اصلا حرکات کونگ فو همشون در بردارنده پیام و نگاهی هستن که نشونه دیدگاه و ایدئولوژی خاصیه. 
سریال افسانه شجاعان یادتون هست؟ دقیقا همچین چیزی رو داشت توضیح میداد. 
پاسخ:
سلام.
اگه با این اوصاف که میگید به احتمال زیاد بله.

زیاد اهل سریال و تلوزیون نیستم ... مخصوصا کره‌ای ش،  لذا اون فیلم را ندیدم... ان شاء الله از علامه گوگل میپرسم یکم در موردش چیزی بفهمم
تشکر.. خیلی مثالی جالب  ست.. کسی را میشناسم استاد یوگاست به قول معروف و اهل انرژی درمانی .. بعد کنگ فو کار هم هستن.. حتما اینا به هم نزدیکن. البته نماز نمی خوانند.. حالا موندم چرا نماز را تحویل نمی گیرند. نماز احتمالا بخاطر صبری که میطلبه نسبت به ورزش های دیگه! بعضی ها نمیتونند این راه را ادامه بدهند. اینگونه مشخص میشه به اصطلاح تفاوت کسانی که برای خدا کار میکنند. با کسانی که برای رسیدن به قدرت کار می کنند. نه؟ چقدر جالب گفتم.
پاسخ:
خیلی از استاد‌های یوگا،‌خودشان هم نمی‌دانند چه می‌کنند ... و فک می‌کنند که ورزش هستش.
حالا اگر ممکنه به من هم یاد بدهید که توی وبلاگم صفحات جدید بسازم و بتونم موضوعات جدید باز کنم..
پاسخ:
سلام

در مدیریت وبلاگ در قسمت انتشار تمام موارد هست.
خلاصه این یوگا و آرامش خوبه یانه؟؟؟؟
کتابی هم در رابطه با مبارزه باهوای نفس معرفی بفرمایین؟
استاداخلاقی هم معرفی کنین که حرفای دلنشین بگه که در حرم حضرت معصومه کلاس داشته باشه!
استاد پناهیان حرم کلاس ندارن ؟
من چیکار کنم نماز بخونم همیشه؟
خیلی تنبلم :((((((((( فقط از سر تنبلی نمیخونم!
راستی درسته آقای بهجت کمتراز5ساعت میخوابیدن در شبانه روز؟؟؟چجوری :/
شما کسی نمیشناسین شبیه آقای بهجت بهم معرفی کنین؟
پاسخ:
سلام


چقدر سوال ؟ همون کتاب قبلی را که بهتون معرفی کردم خوندیید؟؟

از پستم مشخص نشد که خوبه یا نه ؟؟؟؟ یه تحقیقی در مورد هندوئیسم بکنید، یوگا به نحوی عمل عبادی آن است.

استاد اخلاق هم فراوون هست و چون قم نیستم از اوضاع آن جا خبری ندارم ...

استاد پناهیان تهران هستن ... از صوت‌هایشان می‌توانید استفاده کنید.

در مورد نماز هم فعلا همان کتابی که معرفی کردم بخوانید ... البته که هیچ ربطی ندارد و البته این را بدانید که باید  با خود رو راست باشید.

این که کمتر از ۵ ساعت بخوابند که طبیعی است با اشخاصی هستند که کمتر هم می‌خوابند ۲ ساعت در شبانه روز .... از نام بردن خیلی‌ها معذورم ولی آقای هادی زاده کمتر  ۳ ساعت خواب دارند.

شبیه آقای بهجت در کم خوابیدن ؟؟؟ 
یا از این حیث باز مانده نحله عرفانی نجف هستند


این که آقای بهجت ۵ ساعت می‌خوابیدند را به این راحتی قبول نکنید ایشون خیلی کمتر از این‌ها خواب داشتند ... خیلی

ببخشید جوابتون را دیر می‌دم.

...ببخشید که سوال این دنیایی پرسیدم.
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">