دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

هشـــدار : اتلاف وقت و عمر شما در این وبلاگ برعهده خودتان است و نویسنده هیچ مسئولیتی ندارد :)

دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

هشـــدار : اتلاف وقت و عمر شما در این وبلاگ برعهده خودتان است و نویسنده هیچ مسئولیتی ندارد :)

دســـت‍ـ نوشتـــ ـه‌های یکـــ طلبـــه

در اینجا شما مواجه می‌شوید با دست‌نوشته‌های یک طلبه، که قدرت تلف کردن وقت شما را دارد ...

پس مواظب باشید که عمر عزیز و با ارزش خود را کجا مصرف می‌کنید !



آخرین نظرات


سلام دوستان.

اولا خیلی معذرت خواهی می‌کنم که این چند وقت نتونستم براتون پست بذارم و بعدشم خبر خوش اینکه خوشبختانه یک وقتم آزاد شده تا ترم بعدی که شروع بشه می‌تونیم کلی تو این فضای مجازی باهم باشیم.

خوب بریم سراغ شنبه و امتحان سختی که نخونده بودمش ....


شنبه امتحان فقه اونم قسمت حج رو داشتم، خوب وقتی صلاة یا صوم امتحان داری می‌تونی بهتر جواب بدی، ولی وقتی حج امتحان داری که تاحالا نرفتی اصلا نمی‌دونی چی جواب بدی که هیچ، نمی‌تونی بفهمیشون چون که تصوری ازش نداری ... حج هم که الان بسته اس .... به قول بعضیا هم خونه شیطون برامون بستش و هم خونه خدا .... نمی‌شه رفت عملی یاد گرفت ... 

بعضی‌ها هم می‌گن خوب شده حج رو تعطیل کردن ... دیگه پول کمتری برای داعش میره ... و داعش در تامین هزینه هاش به مشکل بر می‌خوره ... ولی من به صورت محکم با این فکر و نظر مخالفم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تعجب کردین ؟؟؟؟ تعجب نداره .....

      اولا اگه از طرف ما تحریم شده بود و دیگه نرفته بودیم یه حرفی ...همون طور که بعضی از مراجع قبل این همه فاجعه گفتند که نرید و تحریم کنید ....


       وثانیا اینکه پول هایی که از حج و عمره ایرانیا تو جیب عربا می‌ره، پول تو جیبی یکی از این شاهزاده‌های ول خرج‌شونم نیست ... بابا اونا اونقدر نفت دارن که اصلا این پولا چیزی براشون نیست .... ولی با رفتن ایرانی ها به اونجا باعث تبلیغ شیعه و اسلام ناب محمدی می‌شد، همین که می‌دیدند شیعیان را و می‌دیدند رفتارهاشون رو و می دیند که انقلاب اسلامی هنوز پابرجاست خودش یه تبلیغ همه جانبه دین و تشیع و انقلاب بودش بدونه هزینه و علم آنچنانی ...


خلاصه داریم از موضوع پرت می‌شیم و اصل مطلب فراموش می‌شه ... 

رفتم سر جلسه قبل شروع شدن امتحان با بقیه دوستان دور هم نشسته بودیم می‌گفتیم و می‌خندیدیم که استرس امتحان بره کنار ... به بچه‌ها گفتم انگار تلویزیون امتحانات سرش نمی‌شه ... این همه فیلم و برنامه .... بقیه هم که متاهل بودن و هجره نشین نبودن تایید می‌کردن ... حجره رو بعدن براتون توضیح می‌دم چیه تو مایه های همون خوابگاه هستش با حال و هوایی دیگه ....  یکی گفت فقط ما هستیم که امتحان داریم دبیرستانی ها و دانشجوها از امتحانات راحت شدن ... گفتم دانشجوها هم گفت آره .....


رفتم تو فکر اول یاد روز وحدت حوزه و دانشگاه افتادم که تاریخش رو هم حتی نمی‌دونستم و فقط اسمش رو شنیده بودم ... بعد یاد دوست‌های دانشجوم افتادم  که خیلی وقته ازشون دور شدم و خبری ازشون ندارم .... و تو این فکر بودم که چرا اینقدر از هم دوریم منظورم دو قشر اهل علم هستش که باید چقدر باهم در ارتباط باشند که باعث پیشرفت هر دو می‌شه ... که دلم خواست دوباره با دوستان دانشجویم دوباره ارتباط برقرار کنم و دوستان دانشجوی جدید پیدا کنم ... که اعلان کردن امتحان داره شروع می‌شه ...


یه سوال : دانشجو ها هم از حوزه دور هستند ؟ 

و احساس می‌کنند که بخواند با هم مرتبط بشن ؟

نظرات  (۸)

و این هم عقاید شماست شیخ!!!
پاسخ:
؟؟؟؟
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!
 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

آدرس ها:

http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خسته نباشید
    سلام و خدا قوت...
  • سایت تفریحی چفچفک
  • فقط بگم خسته نباشید
  • مستر علی
  • سلام
    بنظرم حوزه و دانشگاه بدون تغییر ماهیت قابلیت وحدت ندارند. دانشگاه در قبول و رد تئوریها حد و مرزی نداره. ولی حوزه مرز داره و بسیاری از اصولش تعبدی هست و برای برخیش دلیل بیرون از مذهب نمیتونه اقامه کنه. این دو رویکرد قابل واحد شدن نیست. مگر که یکی شون تغییر روش بده... وحدت حوزه و دانشگاه یه نظریه علمی نیست. بیشتر یه ژست با اهداف سیاسی و اجتماعیه. اصلا ماهیت روش شناسی علم جدید و علوم سنتی و حوزوی خیلی فرق داره. کمی برام عجیبه که چطور همچین نظریه ای مطرح شد و قرار بوده چه مشکلی رو حل کنه. حتی پارادوکس داره بنظرم

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم

    خیلی ممنون از نظری که دادید.

    اما اینکه شما ادعا می‌کنید بسیاری از اصول حوزه تعبدی هست را من از شما می‌خواهیم دلیل بیاورید ؟؟؟ یا حداقل مثالی بیاورید ؟؟؟ 
    آیا شما در علوم حوزوی تحصیل کرده‌اید که چنین محکم می‌گویید که اصول تعبدی دارد ؟؟

    من به عنوان یک نیم‌چه حوزوی هنوز با اصول تعبدی حوزه برخورد نداشته‌ام می‌خواستم من‌را هم روشن کنید.


    ببخشید که کمی تند رفتم، آخه شما با این حرف‌تون که بسیاری از اصول حوزه تعبدی است، فحشی ناسزا به حوزه دادید .
    خب من میگم چه فرقی هست بین یک دانش آموز مدرسه یا دانشجو دانشگاه با یک طلبه حوزه!
    چراباید به شما حقوقی ناچیز بدن اما به دانش آموز نه!
    دانش آموزم برای بشریت درس میخونه وعلم یادمیگیره دیگه!
    من سوالای زیادی دارم وتازه اینجارو پیداکردم !
    خیلی میام میپرسم!
    چون میترسم تو جاهلیت بمیرم و وارد جایی بشم که امکان بازگشت نداره!
    پس لطفا بامن تند نرید وبا حوصله جواب بدین:)

    پاسخ:
    خیلی خوش‌حالم که بتوانم کمکی به دوستی چون شما بکنم. ... و اینکه سوال هایت و نطراتت مایه دلگرمی و امید واری من به این بلاگ میشه که در حال خاک خوردن هست و حتما سعی می کنم پاسخ‌هایی نرم بدهم ... اصلا شما نگویید سوال و جواب بگویید گفتگو که من هم قصدم یاد گیری است.

    و اما در باب این سوال اگر اجازه بدهید پستی در فرصت مناسب بنگارم! 
    باشه ممنونم :)
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">